فیت آسا: برنامه جامع فعالیت بدنی و تناسب اندام هوشمند

با فیت آسا، شاد و سالم باشید. فعالیت بدنی خود را پایش کنید…. ورزش کنید… باشگاه خود را انتخاب کنید…. از امکانات فیت آسا در پیام رسان های موبایل، اپلیکیشن موبایل و باشگاه ها لذت ببرید…. از قابلیت ها و خدمات رایگان فیت آسا بهره ببرید…..

بر اساس پژوهش های تایید شده، یک برنامه شخصی مناسب برای فعالیت بدنی (Physical Activity)، باعث بهبود تناسب اندام (Fitness)  و ارتقای سلامت (Health Promotion) شما از جمله کاهش میزان چربی و وزن بدن، کاهش فشار خون، پیشگیری و کنترل دیابت، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، جلوگیری و کنترل دردهای کمر از طریق تقویت عضلات، اجتناب اختالالات عروقی قلب و مغز، کاهش افسردگی و اضطراب، کاهش استرس و بهبود و افزایش اعتماد به نفس و کیفیت خواب می گردد.

فیت آسا برنامه ای هوشمند برای تناسب اندام و فعالیت بدنی است. پایه اصلی در آن، برنامه ریزی فعالیت بدنی متناسب با ویژگی های فردی شماست. در این برنامه از زیرساخت های تلفن همراه از جمله پیام های رسان موبایل، اپلیکیشن موبایل بهره می برد.

در طراحی فیت آسا از فناوری ها و زبان های برنامه نویسی مانند PHP، Pyton، Java، Android و iOS استفاده گشته است. همچنین از امکانات و ابزارهایی همچون ابزارهای هوش کسب و کار (BI)، سامانه های اطلاعات جغرافیایی (GIS) و سامانه های موقعیت یاب جهانی (GPS) بهره گرفته شده است.

مهمترین ویژگی های برنامه فیت آسا، شخصی سازی متناسب با نیاز هر کاربر (Personalized)، ارائه خدمات هوشمند (Smart)، ارتباط مستمر و روزانه (Continuous)، مدل های ارزیابی و بازخورد (Feedback) و بهره گیری از مدرن ترین ظرفیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله فناوری های موبایل  است.

فیت آسا در قالبی شاد و مفرح (Fun) و بازیگونه (Gamification) به شرکت کنندگان عرضه می گردد. خدمات اصلی در این برنامه بصورت رایگان ارائه می شود.

فیت آسا توسط جمعی از متخصصان و مشاوران تربیت بدنی و ورزش، پزشکان و استادان دانشگاه با همکاری مهندسان و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه های مختلف و با همکاری موسسات پژوهشی کشور و باشگاه های ورزشی طراحی و تقدیم تان شده است و توسط دستگاه ها و نهادهای دولتی و عمومی حمایت می شود. 

در فیت آسا، شاخصهای کلیدی مرتبط با فعالیت بدنی در زمینه سلامت جسم و روان، مورد توجه قرار گرفته است. از جمله این عوامل می توان به آمادگی قبلی – تنفسی، وضعیت آمادگی جسمانی و ارتقای آن بویژه در قدرت عضلانی، استقامت عضلانی و انعطاف پذیری، شاخص توده بدنی (BMI) و میزان چربی، نسبت دور کمر به لگن (WHR)، میزان کالری مصرفی، میزان وزن طبیعی برای کاربر، ارزیابی و بازخوردهای هوشمند درباره موانع فعالیت بدنی و مداخلات موثر در زمینه تغییر رفتار از طریق راهکارهای عملی و مفرح، ارزیابی ریسک فعالیت بدنی و ارجاع برای مشاوره سلامت در مواقع نیاز، شاخصهای کیفیت زندگی و شاخصهای سلامت روان از جمله استرس و همچنین خواب مورد توجه قرار گرفته است.

مشاوره های تخصصی فیت آسا با برترین مشاوران کشور در حوزه های سبک زندگی فعال، فعالیت بدنی برای بیماران دیابتی، فعالیت بدنی برای بیماران مبتلا به سرطان، بهبود ترکیب بدنی (کاهش توده چربی)، ورزش سالمندان،  بهبود ترکیب بدنی (افزایش توده عضلانی)،  تمرینات قدرتی، بهینه سازی تمرینات ورزشی، کنترل ناهنجاری های اسکلتی – عضلانی، ورزش دوران بارداری و پس از زایمان، توصیه های تغذیه ورزشی و کنترل وزن، ورزش کودکان، استعدادیابی ورزشی و مکمل های ورزشی از دیگر ویژگی های سامانه می باشد. مشاوره ها با مدرن ترین سیستم مشاوره به طریقه آنلاین و تلفنی و بصورت صوتی، تصویری و پیامکی صورت می گیرد.

فیت آسا از یک سامانه مکان یاب جغرافیایی به نام "فیت یاب" برای معرفی باشگاه به علاقمندان بهره می برد. با استفاده از این سامانه، کاربران می توانند باشگاه های نزدیکتر به محل سکونت یا محل حضور خود را شناسایی کنند و بر اساس ویژگی ها و امکانات باشگاه مورد نظر و پیشنهادهای ویژه، با صدور معرفی نامه به باشگاه معرفی می شوند و ضمن امکان استفاده از خدمات باشگاه از جمله خدمات VIP، از تخفیف باشگاه ویژه برنامه فیت آسا نیز بهره مند گردند.

باشگاه ها یک رکن مهم در برنامه های فعالیت بدنی می باشند. فیت آسا، بر مبنای یک ساز و کار خوداظهاری، اقدام به ممیزی و ارزیابی باشگاه ها می نماید و به باشگاه های استاندارد و واجد شرایط اجازه عضویت در سامانه فیت آسا را می دهد. بر این اساس فیت آسا، شبکه ای از "باشگاه های سلامت محور" را در مجاورت منزل و یا اقصا نقاط کشور به شما معرفی می کند. شما می توانید بسادگی، بسته ها و خدمات مورد نظر و نزدیکترین باشگاه به خود را در سامانه مکان یاب باشگاه های سلامت محور فیت سا (فیت یاب) انتخاب و برای باشگاه، معرفی نامه ویژه و خدمات رایگان و تخفیف دریافت نمایید.

فیت آسا برای ارزیابی باشگاه ها در این شبکه، سامانه ای را با عنوان "سامانه مرتب: ممیزی و رتبه بندی باشگاه ها" ایجاد کرده است و باشگاه ها می توانند از طریق آن، جهت عضویت در شبکه باشگاه های سلامت محور اقدام نمایند. این سامانه ضمن ارائه بازخوردها و توصیه های هوشمند به باشگاه ها، ارزیابی و عضویت باشگاه ها را مدیریت کرده و در صورت کسب حداقل امتیازات لازم برای عضویت توسط باشگاه،

باشگاه های هایی که عضو می شوند ضمن دریافت لوح عضویت در شبکه، از مزایای ویژه آن بهره مند می شوند. مربیان باشگاه های عضو این شبکه نیز به امکانات ویژه فیت آسا از جمله برنامه های آموزشی دسترسی خواهند داشت.

کاربرانی که علاقمند به استفاده از خدمات غیررایگان باشگاه ها هستند می توانند با مراجعه به باشگاه و ارسال یک پیامک (SMS) یا با استفاده از QR Code ثبت نام نمایند.

دوره آنلاین و لوح فشرده آموزشی فعالیت بدنی به اهتمام  این برنامه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مورد تایید وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است و تا کنون هزاران نفر ضمن شرکت در آن، از برنامه و محتوایش استفاده کرده اند.

این برنامه به شکل چند رسانه ای (Multimedia در بستر سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا به عنوان یکی از پیشرفته ترین سامانه های آموزش الکترونیک ایران و جهان و همچنین بصورت لوح فشرده (CD) عرضه شده است. همچنین در کنار این برنامه، پیام های آموزشی به شکل چندرسانه ای و فیلم در قالب برنامه روزانه و به شکل پیام برای کاربران ارسال می شود.

علاقمندان همچنین این فرصت را دارند که در وبینارهای عمومی و تخصصی همچون سبک زندگی فعال، ملاحظات تمرینی برای افراد دارای بیماری های مزمن شامل دیابت- سرطان- فشارخون بالا و بیماری های قلبی عروقی (ویژه بیماران مزمن)، کنترل وزن ( کاهش توده چربی و یا افزایش توده عضلانی) و  ناهنجاری های اسکلتی-عضلانی (ویژه افراد مبتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی) و ورزش دوران بارداری و پس از زایمان (ویژه مادران) بهره مند گردند. این وبینارها توسط اساتید برگزیده و برتر و مدرسین دانشگاه برگزار می شوند و شرکت کنندگان بدون محدودیت جغرافیایی می توانند از اقصا نقاط ایران در آن حضور یابند.

فعالیت بدنی ضامن سلامت ، طراوت و شادابی روح و جسم است. اگر به تناسب اندام و زیبایی و قامتی موزون می اندیشید، اگر چاق هستید یا دچار اضافه وزن یا حتی لاغر، اگر خانم هستید یا آقا، اگر جوان هستید یا پیر، اگر سالم هستید یا بیمار و در نهایت اگر به سلامت خود خانواده تان اهمیت می دهید و دنبال راهکاری برای آن هستید فیت آسا راهکاری هوشمندی را تقدیم شما می نماید و با جوایز ویژه و خدمات VIP و  رایگان و تخفیف های باورنکردنی برای باشگاه ها منتظر شماست.

دسترسی به این برنامه می تواند از طریق موبایل بواسطه اپلیکیشن موبایل فیت آسا (دانلود اپ فیت آسا – کافه بازار) یا پیام رسان تلگرام (ارسال عدد ۱۰۰ به شماره ۱۰۰۰۶۵۴) یا سایر پیام رسان ها وهمچنین بصورت تحت وب (ثبت نام از طریق وب سایت www.fitasa.org) صورت گیرد.

خبرهای تصویری

نظرات ارزشمند شما