خرید مجدد لوح فشرده چندرسانه ای فعالیت بدنی و تناسب اندام توسط دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای دومین بار طی سال جاری، لوح فشرده فعالیت بدنی و تناسب اندام را تهیه کرد. این برنامه چندرسانه ای بر اساس سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تغییر سبک زندگی مردم به یک سبک زندگی فعال و پیشگیری از بیماری مزمن طراحی و عرضه شده است.

تغییر سبک زندگی باعث شده است اکثریت مردم فاقد میزان لازم فعالیت بدنی روزانه باشند و این امر، یکی از عوامل افزایش بروز بیماری های مزمن از جمله افزایش وزن و چاقی، بیماری قلبی عروقی، دیابت، سندرم متابولیک و … شده است. لذا در راستای کاهش بیماری های غیرواگیر و مزمن، ارتقای فعالیت بدنی به لحاظ کیفی و کمی، جزء اهداف مهم نظام بهداشتی درمانی کشور می باشد.

سرفصلهای اصلی دوره شامل آمادگی جسمانی مطلوب، ضرورت فعالیت بدنی مطلوب و عوارض کم تحرکی از جمله در کرکنان اداری و مدیران، پشت میزنشینی و عدم رعایت ارگونومی، هرم فعالیت بدنی، فعالیت های استقامتی، تمرینات کششی و انواع آن، قدرت عضلانی و تمرینات قدرتی و انواع تمرینات مقاومتی می باشند.

همچنین فعالیت بدنی در بزرگسالان از جمله فعالیت بدنی در منزل، فعالیت بدنی هنگام تماشای تلویزیون، فعالیت بدنی در خارج از منزل، فعالیت بدنی در کودکان به تفکیک برای کودکان زیر۱ سال، کودکان ۱ تا ۳ سال و کودکان ۳ تا ۵ سال و فعالیت بدنی در سالمندان شامل تمرینات هوازی، تمرینات مقاومتی، رهنمودهای کلیدی و دستورالعمل های ویژه سالمندان  و حفظ تعادل افراد مسن در خطر سقوط در زمره موضوعات این دوره می باشند.

محتوای چندرسانه ای آموزش فعالیت بدنی و تناسب اندام، به شکل دوره آنلاین نیز عرضه شده است و از طریق “سامانه فراسا: آموزش و سنجش الکترونیک” به آدرس www.farasa.net قابل دسترسی و استفاده است.

در حال حاضر دوره های حضوری و آنلاین و چند رسانه ای "فعالیت بدنی و تناسب اندام" برای کارکنان سازمان ها از جمله کارکنان دستگاه های دولتی برگزار می شود (با تاییدیه و مجوز از سازمان برنامه و بودجه). این دوره، دارای امتیاز آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دولت است.

برنامه آموزشی فعالیت بدنی و تناسب اندام دارای تاییدیه وزارت بهداشت نیز می باشد. همچنین موسسه توسعه دانش، پژوهش و فناوری فرزان دارای مجوز نشر دیجیتال از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان ها اعم از دستگاه های دولتی، خصوصی و نهادهای عمومی می توانند برای استفاده از این برنامه های آموزشی و همچنین برگزاری "کمپین هوشمند فعالیت بدنی و تناسب اندام" با ما تماس بگیرند.

 

خبرهای تصویری

نظرات ارزشمند شما